Strony
Polecamy
  • Wiedza szkolna
    Dla wielu osób, wiedza ta kojarzy się z czymś kompletnie niepraktycznym. Wiele osób uważa, że dzieci w szkołach nauczane są wiedzy niepraktycznej, nie mającej żadnego odniesienia do rzeczywistości i życia, …
  • Zadbaj o naukę
    Przystało nam żyć w takich czasach, w których to człowiek ma do dyspozycji naprawdę bardzo wiele możliwości, dzięki którym jego życie może stać się naprawdę znacznie lepsze. Jednakże, mało kto …
  • Nauka – jak bardzo jest ważna?
    Chyba odkąd istnieje cywilizacja ludzie zastanawiali się, co jest ważne, a co nie, co jest ważniejsze, a co mniej i, jak to bywa z ludźmi, jest wiele zdań na ten …

Wykształcenie kontra umiejętności

Aktualny stan wiedzy zakłada, że człowiek nie posiada jednej inteligencji, którą dałoby się wyjątkowo łatwo zmierzyć i chociaż testy na iloraz inteligencji niewątpliwie przyczyniły się dość poważnie do ułatwienia pracodawcom dokonywania selekcji i oceniania możliwości intelektualnych kandydatów, to dzisiaj odchodzi się od nich jako głównego wyznacznika czyjejś przydatności do pracy w korporacji. Korporacja to dzisiaj środowisko tak specyficzne, że dużo ważniejsze bywają w niej umiejętności uczenia się czy zawierania kontaktów i znajomości. W niektórych zawodach wystarczy tylko umieć się skutecznie promować, by na fali popularności nagle rozwinąć własną karierę a liczne korporacje opierające się na PR od swoich pracowników niewątpliwie często wymagają kreatywności polegającej na swojego rodzaju artystycznych wizjach. Wszystko to sprawia, że wiedza nie jest produktem, jaki da się dzisiaj policzyć a raczej dość głęboko skrywanym potencjałem, który da się ocenić dopiero po tygodniach lub miesiącach pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>