Wiedza humanistyczna pomocna przy budowaniu zdrowych relacji międzyludzkich
Nauki humanistyczne, to nie tylko piękne wiersze i pasjonujące powieści. Oprócz tego przedmioty humanistyczne uczą człowieka rozumieć potrzeby innej osoby. Jest to szczególnie ważne we współczesności, gdzie kluczową rolę w biznesie odgrywa umiejętność rozpoznania potrzeb klienta i chęć ich jak najszybszego zaspokojenia. To wszystko, co przed chwilą zostało przedstawione jednoznacznie pokazuje, że wiedza humanistyczna świetnie sprawdza się w działaniach o charakterze marketingowym. Coraz częściej pracodawcy zaczynają przykładać znaczną uwagę do umiejętności, które posiadają absolwenci kierunków o charakterze humanistycznym. Ich wiedza opiera się przede wszystkim na bogactwie języka i umiejętności precyzyjnego wyrażania treści na ściśle określone tematy. Wspomniana już wcześniej zdolność oceniania potrzeb i oczekiwań drugiego człowieka, powiązana z umiejętnością kreowania odpowiednich relacji interpersonalnych, sprawia, że potrafią sobie tacy ludzie poradzić dosłownie w każdej sytuacji, zarówno zawodowej jak i osobistej.
Dodaj komentarz