Strony
Polecamy
  • Księgarnia Wydawnictwa WKŁ
    Wydawnictwo Komunikacji Łączności. Swego czasu często bywałam świadkiem sytuacji, kiedy to przechodnie chaotycznie poruszali się po miastach, w poszukiwaniu drogi do wybranego celu. Często zapytana o drogę, rozkładałam ręce w …
  • Pokój dziecka do nauki
    Każdy rodzic kocha swoje dzieci najbardziej na świecie. Od samego początku staramy się je jak najbardziej wspierać w odkrywaniu świata jaki je otacza i chcemy jak najlepiej zaprojektować ich przyszłość, …
  • Edukacyjne zabawki
    Takich zabawek jak najbardziej dziecko powinno posiadać w swoim domu jak najwięcej. Dzięki temu, możliwe będzie doprowadzenie do sytuacji, w której dziecko poprzez zabawę będzie się wielu ważnych rzeczy uczyło. …

System boloński na studiach

Od pewnego czasu na polskich uczelniach wyższych wprowadzany jest tak zwany boloński system nauczania. Sprawia to, że zarówno studenci, jak i wykładowcy muszą przyzwyczaić się do nowych warunków. Niestety jest to często trudne dla jednych i drugich. System boloński zakłada między innymi to, że studenci z każdego rodzaju zajęć powinni zdobyć ocenę. Do lamusa odchodzą więc wpisy w indeksie, oznaczające, że dana osoba po prostu zaliczyła dany przedmiot, najczęściej wykład. O ile łatwo jest ocenić zaangażowanie słuchacza podczas ćwiczeń czy konwersatorium, o tyle trudno jest ocenić każdego z kilkuset słuchających wykładu. Profesorowie często więc wystawiają oceny na podstawie robionych za każdym razem list obecności lub po prostu podczas ostatnich zajęć przeprowadzają specjalny test. System boloński zakłada też podział nauki w uniwersytecie na dwa stopnie. Najpierw zdobywa się tytuł licencjata a po dwóch latach tytuł magistra. Wiele osób narzeka na taki stan rzeczy, twierdząc, że polskie programy nauczania nie są przygotowane do prowadzenia studiów w dwustopniowym systemie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>