Strony
Polecamy
  • Wiedza – internet jest jej pełen
    Chcesz wiedzieć więcej? W takim przypadku masz przed sobą wiele różnych mediów, które ową wiedzę mogą ci zaserwować. Kiedyś były to książki, wykłady profesorów, czasami programy popularnonaukowe w telewizji, których …
  • Wiedza o polityce
    W Polsce, taką wiedzę chce posiadać coraz mniej osób. Ludzie przestają się interesować polityką, ponieważ uważają ją za twór niezwykle toksyczny i niszczycielski. Dlatego też, wiedza na temat polityki wielu …
  • Pisanie prac dyplomowych
    Pisanie prac zaliczeniowych, czy dyplomowych nie jest wcale łatwe, a obecnie coraz większa liczba osób ma spore trudności w napisaniu osobiście takich prac naukowych. Wynika to między innymi z tego, …

System boloński na studiach

Od pewnego czasu na polskich uczelniach wyższych wprowadzany jest tak zwany boloński system nauczania. Sprawia to, że zarówno studenci, jak i wykładowcy muszą przyzwyczaić się do nowych warunków. Niestety jest to często trudne dla jednych i drugich. System boloński zakłada między innymi to, że studenci z każdego rodzaju zajęć powinni zdobyć ocenę. Do lamusa odchodzą więc wpisy w indeksie, oznaczające, że dana osoba po prostu zaliczyła dany przedmiot, najczęściej wykład. O ile łatwo jest ocenić zaangażowanie słuchacza podczas ćwiczeń czy konwersatorium, o tyle trudno jest ocenić każdego z kilkuset słuchających wykładu. Profesorowie często więc wystawiają oceny na podstawie robionych za każdym razem list obecności lub po prostu podczas ostatnich zajęć przeprowadzają specjalny test. System boloński zakłada też podział nauki w uniwersytecie na dwa stopnie. Najpierw zdobywa się tytuł licencjata a po dwóch latach tytuł magistra. Wiele osób narzeka na taki stan rzeczy, twierdząc, że polskie programy nauczania nie są przygotowane do prowadzenia studiów w dwustopniowym systemie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>