Strony
Polecamy
  • Edukacja w domu
    Nie tylko edukacja w szkole jest ważna. Warto również pilnować, aby dziecko mogło i chciało uczyć się w domu. Dzięki temu, jak najbardziej można będzie doprowadzić do sytuacji, w której …
  • Komfort życia
    Bardzo wielu z nas zwraca uwagę na naukę i edukację. Te elementy są bardzo ważne w życiu każdego z nas, mają one bowiem bardzo ważny wpływ na nasze życie. Bowiem …
  • Internet to wiedza
    Doskonale wiemy o tym, że w dzisiejszych czasach człowiek ma do dyspozycji naprawdę bardzo wiele możliwości, dzięki którym jego życie może stać się przede wszystkim przyjemniejsze i łatwiejsze. Jednakże, bardzo …

Programy edukacyjne

Coraz częściej w szkołach, a także poza szkołami – w różnego typu instytucjach, gdzie młodzież może spędzać czas, czyli w domach kultury, klubach osiedlowych, bibliotekach, wprowadzane są w życie różnego typu programy edukacyjne. Ich cel jest jeden – dokształcić dzieci oraz nastolatków i zrobić to w taki sposób, żeby nie czuli, że się uczą. Jeśli bowiem będzie się na nich kładło nacisk, wówczas z nauki nici. Co gorsza, nie tylko nici, ale częstokroć działa to z odwrotnym skutkiem. Dzieci mogą przestać się uczyć w ogóle jeśli zobaczą, że ktoś próbuje ich do nauki zmuszać. Programy edukacyjne uwzględniają tę przewrotną naturę najmłodszych i w związku z tym decydują się na podejmowanie takich działań, które raczej zachęci, aniżeli zniechęci najmłodszych do poszukiwania swoich ścieżek naukowych. Programy takie dotyczą wszystkiego: począwszy od rozszerzenie programu nauczania szkolnego poprzez wiedzę dodatkową, praktyczną (na przykład z zakresu fotografii, szydełkowania, urządzania domu, projektowania wnętrza – pomysłów jest wiele, niektóre naprawdę wspaniałe).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>