Strony
Polecamy
  • Wiedza w naszym życiuWiedza w naszym życiu
    Niezwykle istotnym czynnikiem w życiu każdego z nas jest nauka i wiedza. Dzięki nauce możemy zdobywać wiedzę i zwiększać swoje doświadczenie i wykształcenie. W dzisiejszych czasach wiedza jest nam potrzebna …
  • Edukacja na poziomieEdukacja na poziomie
    Edukacja, która jest dla nas na właściwym poziomie, może się okazać doskonałym sposobem, na planowanie swojej niekiedy naturalnej przyszłości. Poziom, wszelakiego rodzaju zmian, jakie posiadamy w całym swoim życiu, może …
  • Nauka onlineNauka online
    Internet daje spore możliwości kształcenia się bez konieczności chodzenia osobiście do szkół. Po raz pierwszy kształcenie online zaczęły wykorzystywać takie kraje, jak Australia, czy USA, gdzie w wielu regionach dojazd …

Problematyczna edukacja

W nieco dawniejszych czasach, ukończenie studiów było gwarancją dobrze płatnej pracy. W efekcie, wiele osób „rzuciło” się na ową gwarancję, przez co w obecnych czasach brakuje fachowców i aż roi się od dyplomowanych z wyższym wykształceniem. System edukacji pozostawia wiele do życzenia, począwszy od szkolnictwa wczesnego (problem rozpoczęcia nauki w wieku sześciu lat), przez wprowadzenie gimnazjum (stracony rok dla uczniów), po zawirowania panując w kształceniu na poziomie średnim- skrócenie liceum, wprowadzenie tak zwanych liceów profilowanych tylko po to, by później zostały one znowu wyeliminowane i tak dalej. Jak się okazuje, problemów nie brakuje również w edukacji wyższej, przy czym nie są to wyłącznie problemy związane z nadmiarem absolwentów i brakiem dla nich pracy. W ostatnich latach postanowiono bowiem, podzielić standardowy pięcioletni, bądź sześcioletni tok nauczania wyższego na dwa etapy. W efekcie mamy dziś inżynierów i nieco ukrzywdzonych licencjatów. Co wchodzi w zakres obowiązków absolwentów z pełnym, a jednak niepełnym wykształceniem wyższym, co wolno inżynierowi, a co magistrowi? To pytanie pozostaje otwarte, podobnie jak pytanie: po co ten podział i komu tak naprawdę ma służyć?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>